+48 600 386 800slawek.matczak@gmail.com
Szkolenia
Warsztaty
Wykłady
Zamów

Manipulacja w mediach i śmiecie w internecie

ZAJĘCIA DLA TYCH, którzy byli zaatakowani w sieci, lub byli manipulowani w mediach, pokazuję metody manipulacji w internecie np. kupowanie opinii, czy działanie trolli lub wykorzystywanie botów.

CEL SZKOLENIA :

Poznanie sposobów walki z manipulacją – analiza przypadków. Poznanie technik prowadzenia wywiadów z tezą, czyli kiedy pada najtrudniejsze pytanie podczas wywiadu. Nabranie pewności siebie podczas kontaktów z  mediami dzięki szybkiemu odczytywaniu prób manipulacji podczas wywiadu. Poznanie odpowiedzi na pytania: co robić, gdy piszą o nas oszczerstwa, atakują hejterzy czy pojawia się plotka? Czy jesteśmy bezbronni wobec anonimów z sieci? Prawo do obrony przed manipulacją.

PLAN ZAJĘĆ wykład – prezentacja przeplatana ćwiczeniami.  

  • Rozpoczęcie zajęć – poznanie zasad pracy i oczekiwań uczestników.
  • Fałszywe informacje, a działalność firm.
  • Case – o firmie, która została zaatakowana i nie zareagowała na atak medialny.
  • Case – manipulacja kursem akcji i reakcja, która uratowała firmę.
  • Ćwiczenie – redagowanie komunikatu niszczącego plotkę.
  • Wywoływanie emocji u odbiorców wiadomości, by osiągnąć swój cel.
  • Case – manipulacja podczas zbiórki funduszy.
  • Kampanie negatywne – kiedy się udały, a kiedy okazały porażką manipulatorów.
  • Case – współczesne manipulacje obrazem w mediach i w sieci.
  • Śmiecie w Internecie.
  • Prawo – przykłady wygranych spraw sądowych z oszustami.
  • Wywiady, czyli jak chronić swój wizerunek.
  • Case – manipulacja w programie informacyjnym.
  • Przebieg wywiadu – jak utrudnić manipulację.

Ćwiczenie – nagranie wywiadu z tezą, manipulacja tematem.

Rola ochroniarza medialnego – tzw. „media guard”, podczas wywiadu.

Ćwiczenie – nagranie wywiadu z udziałem asystenta.

Odpowiadanie/nie odpowiadanie na pytania – taktyka przejmowania inicjatywy i zdobywania czasu, czyli mostki, haczyki, mantry, oraz jak odmawiać odpowiedzi.

Studio telewizyjne, czyli manipulacja „na żywo”.

Case – analiza fragmentu programu telewizyjnego.

Kryzys a Media – Działania redakcji w sytuacji kryzysowej.

Przygotowania do kontaktu z mediami, gdy nie zgadzamy się na wywiad ale chcemy przekazać komunikat.

Ćwiczenie – składanie oświadczenia.

Podsumowanie i zakończenie zajęć.

 Zakończenie