+48 600 386 800slawek.matczak@gmail.com
Szkolenia
Warsztaty
Wykłady
Zamów

Kryzys – Komunikat

SZKOLENIE ZAMKNIĘTE OBJĘTE KLAUZULĄ POUFNOŚCI.
GDZIE JEST KRYZYS – TAM SĄ MEDIA,  GDZIE SĄ MEDIA – TAM JEST KRYZYS.

Zajęcia mają przygotować osoby reprezentujące firmę do sprawnego przekazywania informacji, definiowania kryzysów, umiejętności zachowania w sytuacjach niestandardowych, rozpoznawania zagrożeń. Uczestnicy poznają fazy kryzysu, a także sposoby reagowania na kampanie negatywne. Podczas zajęć ujawnione zostaną zasady funkcjonowania redakcji informacyjnej w czasie kryzysu. Pokazane zostaną kulisy pracy dziennikarzy i techniki przygotowywania relacji.

Ćwiczenia są realizowane na scenariuszach potencjalnych zagrożeń, a wypracowane komunikaty pozwolą w przyszłości na sprawną reakcję.

Przebieg zajęć: Szkolenie zawiera interaktywnych wykład, wsparty szeregiem prezentacji audiowizualnych, filmów oraz moderowaną dyskusją. Dominująca część zajęć to warsztaty z kamerą i praca na określonych scenariuszach potencjalnych kryzysów w firmie. 

Cel treningu:

– Przygotowanie do kontaktów z mediami elektronicznymi. Uzyskanie poczucia bezpieczeństwa podczas wywiadów.

– Opanowanie podstawowych umiejętności kontroli emocji, ciała i mowy.

– Przygotowanie do wystąpień publicznych. Poznanie różnych rodzajów wywiadu – od skrajnej niekompetencji po manipulację.

– Poznanie zasad budowy i przekazywania komunikatów od dwu zdaniowych do wystąpień kilkuminutowych.

Trening o charakterze zamkniętym, czyli zachowana zasada poufności. Obowiązują stroje urzędowe, czyli takie które są przygotowane do wystąpień publicznych (można przygotować kilka ubrań, by wybrać najlepiej prezentujące się w telewizji).

Pożądana obecność podczas wszystkich wykładów i zajęć praktycznych. Uczestnicy otrzymują poradnik „TVarz Inform@cji” przygotowany przez dziennikarzy do dalszej samodzielnej analizy i pracy oraz nagrania wystąpień na pendrivie.

Każdy otrzymuje także pamiątkowy Certyfikat ukończenia kursu.

Uczestnicy realizują scenariusze potencjalnych sytuacji kryzysowych , każde ćwiczenie jest kontynuacją poprzedniego wystąpienia z  dodaniem nowych elementów- tak jak podczas realnego kryzysu:

  • napisanie krótkiego komunikatu dla dziennikarzy.
  • składania oświadczenia w sytuacji ataku medialnego – ćwiczenie z udziałem asystenta, czyli tzw. „media guard” i odmowa odpowiedzi na pytania.
  • budowanie „setek” czyli krótkich pakietów wypowiedzi.
  • briefing czyli oświadczenie i  odpowiedzi na kilka pytań w formie „setek”. 
  • rozmowy na antenie w sytuacji konfrontacji z innym uczestnikiem.
  • nagranie oświadczenia na swojej stronie internetowej.
  • rozmowy z dziennikarzem podczas transmisji z miejsca zdarzenia – tzw „live”.
  • rozmowa z miejsca zdarzenia za pośrednictwem łącz np. internetowych – łączenie ze studiem.
  • nagranie „setek”z próbą manipulacji tendencyjnymi pytaniami- interwencja rzecznika podczas wywiadu.
  • krótki komunikat „setkowy” wypowiadany w formie „zdartej płyty”.
  • konferencja prasowa, np. z agresywnymi uczestnikami.
  • rozmowy w studiu np. z napastliwym dziennikarzem.
  • konfrontacja z uczestnikami wydarzenia, np.spotkanie z mieszkańcami podczas konsultacji społecznych przed rozpoczęciem inwestycji.

NIE LICZ NA TO, ŻE  MEDIA SIĘ NIE DOWIEDZĄ…