Zajęcia mają przygotować osoby reprezentujące firmę do sprawnego przekazywania informacji, definiowania kryzysów, umiejętności zachowania w sytuacjach niestandardowych, rozpoznawania zagrożeń. Uczestnicy poznają fazy kryzysu, a także sposoby reagowania na kampanie negatywne. Podczas zajęć ujawnione zostaną zasady funkcjonowania redakcji informacyjnej w czasie kryzysu. Pokazane zostaną kulisy pracy dziennikarzy i techniki przygotowywania relacji.
Ćwiczenia są realizowane na scenariuszach potencjalnych zagrożeń, a wypracowane komunikaty pozwolą w przyszłości na sprawną reakcję.
Przebieg zajęć: Szkolenie zawiera interaktywnych wykład, wsparty szeregiem prezentacji audiowizualnych, filmów oraz moderowaną dyskusją. Dominująca część zajęć to warsztaty z kamerą i praca na określonych scenariuszach potencjalnych kryzysów w firmie.
Cel treningu:
– Przygotowanie do kontaktów z mediami elektronicznymi. Uzyskanie poczucia bezpieczeństwa podczas wywiadów.
– Opanowanie podstawowych umiejętności kontroli emocji, ciała i mowy.
– Przygotowanie do wystąpień publicznych. Poznanie różnych rodzajów wywiadu – od skrajnej niekompetencji po manipulację.
– Poznanie zasad budowy i przekazywania komunikatów od dwu zdaniowych do wystąpień kilkuminutowych.
Trening o charakterze zamkniętym, czyli zachowana zasada poufności. Obowiązują stroje urzędowe, czyli takie które są przygotowane do wystąpień publicznych (można przygotować kilka ubrań, by wybrać najlepiej prezentujące się w telewizji).
Pożądana obecność podczas wszystkich wykładów i zajęć praktycznych. Uczestnicy otrzymują poradnik „TVarz Inform@cji” przygotowany przez dziennikarzy do dalszej samodzielnej analizy i pracy oraz nagrania wystąpień na pendrivie.
Każdy otrzymuje także pamiątkowy Certyfikat ukończenia kursu.
Uczestnicy realizują scenariusze potencjalnych sytuacji kryzysowych , każde ćwiczenie jest kontynuacją poprzedniego wystąpienia z dodaniem nowych elementów- tak jak podczas realnego kryzysu:
NIE LICZ NA TO, ŻE MEDIA SIĘ NIE DOWIEDZĄ…